skip to Main Content

Cascade de l’Ucelluline

De Cascade de l’Ucelluline van de beek Bucatoggio ligt direct aan de zeer mooie en schilderachtige weg “La Corniche”, die boven de oostelijke kustvlakte loopt. De waterval is een populair fotomotief.

Vanaf Bastia neemt u eerst de T20 en vervolgens, vanaf Casamozza, de T10 naar Moriani-Plage. In het centrum van het dorp slaat u rechtsaf de D34 op richting San Nicolao. Nadat u het kerkhof bent gepasseerd, komt u bij een kruispunt waar u scherp links afslaat (bord: La Corniche) en de D330 neemt naar de watervallen, die zich tussen de twee in de rots uitgehouwen tunnels bevinden. Parkeren is mogelijk voor de eerste tunnel en na de tweede.

Toegang tot de zwembaden van de Cascade de l’Ucelluline

Om de poel onder de grote waterval te bereiken, klimt u na de eerste tunnel rechts het steile betonpad op en slaat u meteen linksaf. Dit brengt u naar de mooie badzone, van waaruit u zelfs van een uitzicht op zee kunt genieten. Het is niet nodig het pad verder omhoog te volgen (steil klimmen!).