Ga naar hoofdinhoud

Fiumicelli

De Fiumicelli is een prachtige rivier met kristalheldere poelen, bizarre rotsformaties en schitterende watervallen. Helaas is deze plek de laatste jaren erg beroemd geworden, mede door mij. Het wordt hier erg druk in het hoogseizoen. Hier beschrijf ik de lagere badzone van de Fiumicelli. Wie zich liever wat ontspant, kan hier genieten van het heerlijke zwembad.

Als u meer wilt ontdekken, volg dan de stroom verder omhoog. Deze ravijnwandeling is een absoluut hoogtepunt op Corsica! Ik beschrijf de Fiumicelli rivierwandeling hier.

Routebeschrijving

Vanuit Solenzara neemt u de D268 richting de Bavella-pas. Na 10 km bereikt u een van de mooiste campings van het eiland, Camping U Rosumarinu. Al daar vindt u prachtige zwembaden. Ga echter verder en na nog eens 3 km komt u bij een tweede camping, Camping U Ponte Grossu, en steekt u meteen de rivier de Solenzara over. Na nog eens 2 km bereikt u de brug van Fiumicelli (bord Pont de Fiumicelli), waar u uw auto parkeert.

Opgelet: Helaas waren de parkeermogelijkheden in 2022 sterk beperkt. De parkeerplaats is nu ook gesloten. Parkeren is toegestaan langs de weg, zolang er geen gele streep staat. Wie zijn auto langs de met gele lijnen gemarkeerde weggedeelten parkeert, krijgt een boete van 135 euro!

Direct bij de brug daalt u af in de bedding van de beek en volgt u deze. Je bereikt het eerste mooie zwembad na minder dan 10 minuten. Hier kun je echt goed zwemmen en er is ook ruimte om te zonnebaden.

Als u hier als gezin bent, kan één persoon op de kinderen passen terwijl de ander verder de vallei in klimt.