skip to Main Content

Radule

De badplaats van Radule ligt niet ver van de Bergerie de Radule. U kunt hier komen via een korte en gemakkelijke rondwandeling. Een 25 meter hoge waterval klatert in een kristalhelder zwembad.

Vanaf Corte, neem de T20 naar Francardo. Daar slaat u linksaf de D84 richting Porto in en volgt u de Golo naar boven door de spectaculaire Scala di Santa Regina (zie Ruda). Je passeert de Niolo. Kort na Albertacce steekt u de Golo over via een brug. Beneden vindt u ook mooie zwembaden en een pittoreske Genuese brug. Daarna gaat de weg in veel bochten omhoog. Parkeer de auto in een krappe haarspeldbocht 4 km voor de Col de Vergio.

Voetpad naar de badzone van Radule

Het pad naar de Bergerie de Radule is goed aangegeven vanaf de weg. Na 500 meter komt u bij de GR20, die u volgt tot u bij de rivier komt. Ongeveer een halve kilometer na de Bergerie bereiken wij de rivier en steken deze over via een nieuwe brug. Verlaat hier de GR20 en volg het pad rechts naar de 25 meter hoge Radule waterval. Er is een mooi zwembad beneden. Om het circuit naar de parkeerplaats te voltooien, volgt u het pad, steekt u nogmaals de Golo over en gaat dan zigzaggend omhoog door een prachtig bos om weer bij de auto uit te komen.