Sentier de l’Annunziata

eenvoudige wandeling
middelzware wandeling
uitdagende wandeling

Op Cap Corse zijn er 18 verschillende thematische routes in 18 verschillende dorpen. Het Sentier de l’Annunziata is een van hen. Het leidt naar een mooie Genuese brug met een kleine badgelegenheid en naar een onvoltooide molensteen. De wandeling is kort en zeer geschikt voor kinderen.

Vanuit Saint-Florent neemt u de D81 richting Patrimonio en vervolgens op de rotonde de D80 in noordelijke richting naar Cap Corse. Na 30 km, bij Marine de Giottani, bereikt u de kruising met de D133 naar Barrettali en Cunchigliu. Volg deze weg gedurende 1,2 km en sla dan rechtsaf naar een nog smallere weg. Volg deze weg tot u bij de kerk van Cunchigliu komt, waar u uw auto kunt parkeren.

Beschrijving van de Seniter de l’Annunziata

Vanaf de kerk volgt u de Sentier de l’Annunziata, die na enige tijd langs enkele grote graven leidt. Wanneer de weg eindigt, volgt u het bord “Pont Génois”, dat naar links leidt. Kort daarna kom je bij een splitsing. Hier links aanhouden en niet afdalen naar het waterreservoir. Onmiddellijk daarna leidt het pad door een klein bos met een muur aan de linkerkant. Bij de splitsing gaat u voorlopig rechtdoor. 50 m verder bereikt u de brug van Genua. Iets stroomopwaarts vindt u een paar zwembaden. Ga terug naar de splitsing hierboven en sla rechtsaf. Dit pad leidt nu naar boven zonder schaduw. U komt bij een pad dat naar rechts wegloopt naar de onvoltooide molensteen. Als je het gevonden hebt – het is duidelijk zichtbaar boven het pad – ga dan terug naar de splitsing. Steek een weg over en ga verder bergopwaarts tot u het dorp Conchigliu bereikt. Volg het pad langs de zuidkant van het dorp en loop er een tijdje omheen. Uiteindelijk, bij een opvallend rood huis, bereikt u de D133. Sla hier linksaf en volg de weg gedurende ongeveer 100 meter. Ga dan naar links en volg het pad bergafwaarts tot u bij een trap komt. Hier gaat u linksaf en volgt de weg tot aan de kerk, waar de auto geparkeerd staat.