Caspiu – Gradelle

eenvoudige wandeling
middelzware wandeling
uitdagende wandeling

Het voetpad tussen het strand van Caspiu en het strand van Gradelle is kort en daarom zeer geschikt voor kinderen. Het uitzicht op de Golf van Porto is prachtig! Bij beide stranden kunt u heerlijk zwemmen en er is ook een restaurant bij beide stranden.

Vanuit Porto, neem de D81 richting Calvi. In Partinello neemt u de D324 richting Caspiu strand. Er is goede parkeergelegenheid op het strand.

Beschrijving van de wandeling van het strand van Caspiu naar het strand van Gradelle

Het wandelpad naar het strand van Gradelle begint aan de westkant van het strand. Een bord wijst er naar. Het pad loopt omhoog door de maquis en van tijd tot tijd krijgt u een prachtig uitzicht op het strand van Caspiu. Na ongeveer 10 minuten kom je bij een oude dorsvloer. Hier neemt u niet het pad naar rechts bergopwaarts, maar houdt u iets links aan. U loopt langs de kust en hebt een prachtig uitzicht op de Golf van Porto: Porto met zijn vierkante Genuese toren aan het uiteinde, de Capu d’Orto daarachter, de Calanche in het westen en Piana iets verderop. In het uiterste westen rijst Capu Rossu op uit de zee. Weldra kunt u het strand van Gradelle zien. Na in totaal 25 minuten, bereik je dit prachtige strand. We keren terug langs dezelfde weg.

Er is ook een wandelroute van het strand van Caspiu naar het strand van Bussaglia. Dit is veel langer, 1 uur en 30 minuten. Helaas heb ik dit pad nog niet bewandeld.